Ett matigt inlägg!

Jag är ju som jag berättade ingen frukostmänniska.
Jag är inte speciellt hungrig och tar som regel en kopp kaffe på stående fot.
Därför behöver jag trixa lite för att få ner lite mat innan jobbet.

Och det ÄR sant som man säger - man äter med ögonen.
Detta är lite roligare än en slät ostmacka.

Dagens frukost:
Rågkuse med keso, tomat, egenodlade groddar och örtsalt.
Apelsinjuice och kaffe med mjölk.


Mellanmålet får jag också trixa med.
Det är då jag vill äta lakrits och stora chokladkakor.
Egentligen.
I dag blev det mild youghurt med frukt, bär och rostade kokosspån.
Det ger ett mycket bättre samvete än chokladkakor....och jag mår mycket bättre!



Lunch åt jag på jobbet så det har jag inga kort på, men det har jag på min

kvällsmat:
Köttfärsfyllda bifftomater med keso och en rufsig morotssallad med rödlök och persillja.


Kommentarer
Postat av: Råg-Rut

Det där ser ju fruktansvärt gott ut! Kan du inte komma hit och laga mat? :)



(Jag bor på gångavstånd från Norrköpingståget!)

2011-01-29 @ 10:44:51
URL: http://knackebrot.blogspot.com/
Postat av: Pia

"Rufsig morotssallad"??? Hur får du till det rufsiga?? ;o)



Nä, om jag ska vara seriös nu.. Det såg jättegott ut och kan tänka mig att mättnaden var bättre efter frukosten än när du tog en slät kopp kaffe. Jag är också skitdålig på frukost, borde bättra mig.. Men det får bli något lätt-slunket, typ yougurt o dyl.. Klarar inte av att tugga så tidigt på morgonen! ;o)

2011-01-29 @ 13:37:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Alma

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-10 @ 14:47:03
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0