Återbesök

I går var jag på återbesök på Memira, ögonlaserkliniken i Norrköping.
Det är drygt 3 veckor sedan min laserbehandling, och min närsynthet
har successivt blivit bättre och bättre.
Vissa dagar är suddigare än andra, och styrkan kan till och med variera under dagen
- men det kan tydligen vara så under läkningsprocessen.
Det så i alla fall fint ut och läkte som det skulle.

Jag var jättenyfiken på om min optiker Jessica kunde mäta styrkan på ögonen nu,
men hon sa att det inte var någon idé. Just för att synen variera så mycket i början.
Blev lite besviken (mest för att jag är så himla nyfiken) men jag är så glad och
tacksam ändå att jag ser så bra!
Från att ha - 3.75 och - 4.25 och vara beroende av hjälpmedel för att ens
kunna hitta spolknappen på toan, klarar jag mig nu helt utan.

Well...jag ser ju inte helt perfekt. Än.
Läsa är fortfarande svårt.
Och att känna igen ansikten på långt håll.
Men det är bara "a piece of cake" i detta sammanhang!
Jag har ändå redan ett helt nytt liv!!

Nu dröjer det upp till 3 månader innan synen är stabil och man kan saga exakt hur bra
laserbehandlingen gick, och om man behöver göra ytterligare korrigeringar.

Passade på nu inför våren (Det är ju snart! Eller hur?!!) att inhandla extra
Polaroid solglasögon som just nu hade ½ priset på kliniken.
Man ska nämligen vara extra rädd om ögonen nu några månader framåt och
inte utsätta dem för solen, då det kan bli ärrbildning på hornhinnan.
Barnslig som jag är, valde jag några med Hello Kitty ;P



Sådärja!


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Vad underbart! Det verkar ju som att det har gått som önskat. Jag förstår att det måste vara skönt.

Sv:Jag måste varje kväll ta Frukt&Fiber (det enda medlet som hjälper)annars är jag konstant förstoppad oavsett vad och hur jag äter. Ett halvt dygn efter att jag började äta magnesium så fungerar magen (utan Frukt&Fiber) för första gången på typ 20-30 år. Jag känner mig och rent allmänt piggare i kroppen. Sen finns det en del andra saker också, men det är mer diffust så jag vågar inte påstå att det ha med Magnesium att göra.

2011-01-21 @ 15:46:01
URL: http://svorskan.se
Postat av: Pia

Läckra solbrillor!!! Hello Kitty är ju söt ju!

Får man fråga hur mycket det kostade att operera ögonen? Vi har Koskelas ögonklinik här som är nationellt kända för sina ögonoperationen.. De tar ca 11 000 kr per öga..

Ha en riktigt skön fredagskväll! Kram!

2011-01-21 @ 15:55:04
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hej,

tack för det här inlägget! Jag hittade det precis tre veckor efter min operation på samma ställe den 10/1, just när jag misströstade lite över att det inte var så bra som jag hade hoppats än. Det var ett stort stöd! Hur ser det ut idag för din del? Dra gärna ett snabbt mail och berätta. Måste dock varna för att du kan bli bombarderad med frågor i så fall... :)



Och ja, våren är snart. Sommar är OK, juletid är OK. Jag vägrar erkänna något annat, så det är per definition sommar fram tills julen börjar och sedan är det jul fram till våren! Här plockas inga dekorationer undan innan första tussilagon!

2011-02-04 @ 22:26:31
Postat av: Johan

Jag har också gjort en ögonoperation fast via http://www.novius.se/. Inte haft några problem efteråt med ögonen och ser sjukt mycket bättre :D

2011-02-22 @ 12:09:44
URL: http://www.novius.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0