Under julen

...har jag försökt knuffa allt jobbigt åt sidan.
Och det har fungerat rätt bra!
Jag har varit ledig från den 22 december och haft en underbar jul
och ett mycket trevligt nyårsfirande med familj och vänner.
Människor som betyder mycket för mig.

Jag har behövt denna pausen så innerligt mycket,
för nu är det dags att ta tag i verkligheten igen.

På torsdag åker jag till Norge igen - jag ska hämta biljetter i dag.
Växla till norska pengar. Skriva listor.
Gå igenom papper. Samla kraft och mod.
Göra jobbiga telefonsamtal.

I Norge väntar advokatbesök, samt visit till olika myndigheter igen.
Förhoppningsvis får jag denna gång möjlighet
att gå igenom min mammas tillhörigheter.

Allt jag vet jag måste göra nu sitter som en massiv blyklump i magen.
Jag är konflikträdd och känner mig kräkfärdig vid blotta tanken på telefonsamtal
som skal ringas, papper som ska fyllas i och skickas, samtal som måste göras.
En del har jag fått hjälp med - men en hel del är saker som bara jag får göra
i och med att jag är min mammas enda barn.

Jag hittar på undanflykter att inte ta tag, (även om jag vet att jag lurar mig själv)
och i natt satte jag och spelade Sims3 ...till 6.30 i morse!
Snacka om att bokstavligen rymma in i en annan värld!

Tack o lov har jag backup.
Underbar familj som peppar och stödjer mig.
Framför allt min kusin, en unik pärla av en människa,
som har stöttat mig hela vägen både praktiskt och själsligen!
Och alla ni andra, familj och vänner (ni vet vem ni är)
- jag vill att ni ska veta hur mycket det betyder för mig!
Jag älskar er!!


Nej, nu ska jag skriva lista minsann!
Vi höres!

Kommentarer
Postat av: Em

Vad jobbigt! Att skriva en lista brukar hjälpa och sen tvinga sig att jobba ner listan punkt för punkt. Ibland så poängsätter jag punkterna + är lätt och - är jobbigt och sen tar jag lätt och jobbig varannan gång.



Hoppas de norska myndigheterna inte är alldeles för byråkratiska med dig. Själv är jag också konflikträdd, men samtidigt gör det mig arg att jag är det så jag går på ändå. Känn att du står på dig för din mammas skull, kanske det ger dig kraft på ett annat sätt?



Förstår att det är jättejobbigt! STOR KRAM

2010-01-04 @ 15:59:28
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Vad jobbigt för dig. Skönt att du har kunnat ta den här pausen ändå och samlat kraft för det jobbiga. Tur också att du har familj och vänner som stöd. Det kommer nog att bli skönt för dig när allt det jobbiga är gjort. Kram

2010-01-04 @ 16:14:28
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Sune...the girl

Hoppas att orken och styrkan stannar kvar i dig så det jobbiga blir gjort. Det är aldrig lätt att ta tag i ens föräldrars tillhörigheter. Jag och min syster var arvingar efter mormor och morfar eftersom vår mamma gick bort när jag var 7 och syrran 9. När mormor gick bort så fick vi i uppdrag att ta tag i det där. Det är aldrig lätt men det måste göras tyvärr. Styrkekramar från mig till dig gumman.

2010-01-04 @ 17:31:44
URL: http://tillganglig.blogg.se/
Postat av: Sune...the girl

Jag minns henne inte så där jättemycket, små glimtar som kommer upp emellanåt. Synd bara att hon missade min första dag i skolan med 2 veckor. Näe min pappa träffade snart en ny kvinna som kom att bli min "mamma". Hon var 25 år och det var ju så klart jobbigt att ta hand om två tjejer som just mist sin mamma. Hon har en son som är ett år yngre än mig så vi lekte bra ihop. Kvinnan och pappa är numera gifta sen 21 år tbx så det har gått bra men både jag och syrran hade bra kontakt med våra morföräldrar.



Varma kramar

2010-01-05 @ 13:58:50
URL: http://tillganglig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Får du problem med myndigheterna i Norge kan du ju gå med i min "Usama bin Mama"-klubb? ;D KRAM

2010-01-05 @ 17:09:19
Postat av: Emmaa

Alla behöver pauser ibland :)

2010-01-05 @ 17:24:46
URL: http://emmacb.blogg.se/
Postat av: Gun

Sv: Tack snälla för din gratulation.

Lycka till igen med allt det du måste gå igenom. Hoppas att myndigheterna samarbetar så att åtminstone det går smärtfritt. Varma styrkekramar till dig.

2010-01-05 @ 17:26:26
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Natalie

Vill bara skänka en liten tanke till dig under den jobbiga tiden. Hoppas allt är bra annars och att ni haft det skönt under jul och nyår. Hoppas på att vi ses snart igen, det var länge sen nu (måste varit Ullis och Kentas bröllop i oktober). Ha det fint! Kram

2010-01-05 @ 20:22:54
Postat av: Em

Sv: Tack för din kommentar. Jag är och förblir en evig optimist och tror att "många bäckar små gör en stor å". Jag tror på att vi i blogg-världen när vi bloggar om det som ligger oss varmt om hjärtat, automatisk sprider ett viktigt budskap. Kärlek, omtanke och också detta av inte förblindas av fördomar och invand "tänk" som vi har. KRAM

2010-01-06 @ 15:27:29
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0