Full rulle

I dag kunde jag cykla till jobbet igen
tack vare min yngste son som skottade fram förråd och gångväg
som var väl inbäddad av minst 1 meter snö.
Med en smal spetsig jordskyffel dessutom.

Alla snöskyfflar
i Norrköping är slut från affärerna nämligen.
(konstigt, eller hur..?)   ;p

Som jag skrev här om dagen har jag börjat ett nytt och bättre liv *host*
...och i dag var det dags att prova på Pilates.
Det var Zumbans direkta motsats!
Lugn avslappningsmusik.
Styrketräning med lååångsamma rörelser och fokus på andning.
Ajajaj vad jag hade dolda muskelgrupper överallt märkte jag!!

EM och Pia ville att jag skulle skriva lite mer om Zumban som jag började i måndags.
Väl.....
Det var 60 minuters turbodans kan man nästan säga.
Man dansar i stället för "vanlig" workout och tränar samtidigt hela kroppen.
Man använder musik baserad på band annat salsa, samba, afrikans och calypso.
Kul var det och snabbt som tusan gick det mellan varven.
Mot slutet gav jag upp att försöka lära mig stegen.
Jag var tacksam bara jag lyckades röra mig åt samma håll som resten av klassen.

Jag försökte hitta en film för att visa.
Tyvärr lite dålig kvalitet, men ni för en liten känsla av hur det går till kanske =)


Kommentarer
Postat av: Pia

Puh, det var ju för tusan jobbigt att bara titta på!!! ;o) Men det såg förbaskat roligt ut oxå!! Måste googla lite å se om det finns någonstans här i Umeå..

Kram på dig!!!

PS. Nästa gång vill vi se en film av dig när du dansar!! ;o)

2010-02-26 @ 14:26:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Råg-Rut

Det ser jättekul ut! Jag ska på afrodans framöver, i samband med en möhippa. Få se om det är lika kul.

2010-02-26 @ 15:28:08
URL: http://knackebrot.blogspot.com
Postat av: Em

Vad roligt! Det där är nog också så att ju mer man kommer in i det, ju mer kan man medvetet använda musklerna mer och mer. Det är ju bra för allt, för visst tog det på konditionen också? Om det finns i Landskrona skall jag faktisk testa!

2010-02-26 @ 17:36:16
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0