Bloggeri

Det går långsamt med bloggandet nu för tiden.

När jag har tid att sätta mig ner att skriva kommer inga ord.
Jag har riktigt dåligt samvete för att jag inte orkar anstränga mig.
För att jag ibland inte loggar in på flera dagar.

När jag väl loggar in med tanken att skriva inlägg,
så blir det totalstopp i min hjärna, och jag loggar ut igen...

Det löser sig nog.
Kanske när kylan och snön ger med sig.
För det tar kraft och energi att cykla till jobbet om dagarna!
Jo, jag cyklar varje dag
- förrutom ett par dagar när det var 20 dm snö på cykelvägarna
och det inte hunnits med att ploga rent innan jag skulle jobba.




Ni som fortfarande tittar in och kommenterar: Tack!

Kommentarer
Postat av: Gun

Det är ju dumt att ha dåligt samvete för det, man bloggar ju för sin egen skull. Men jag förstår hur du menar. :) Kram

2010-02-14 @ 20:07:38
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet du gumman.. hur mycket jag än har saknat dina inlägg så är det ju det som är så skönt att se. Att du är så sann och riktig.. ibland finns inte ork, lust o tid. O så är det nog för alla mammor som inte föddes med övernaturliga krafter ;)

Du är bäst!

Puss o kram!

2010-02-14 @ 22:45:16
URL: http://daggdropparogallsyra.blogg.se/
Postat av: Jenny v.w

Här är en till som inte orkar anstränga sig... Stopp i hjärnan har jag för jämnan :-) kramar till dig

2010-02-14 @ 23:15:14
Postat av: Vigdis

Tack Gun... Jag läser din blogg så ofta jag kan, även om jag inte kommenterar! Kram.



Jenny & fröken Daggdroppe:

Jag tycker egentligen att det är roligt att blogga - men all ork går åt till...hm...annat..

Jobb, tankar, familj, snöplogning, kolla på töntiga vampyrserier ;)

Glad för att ni finns!

Kramar!

2010-02-15 @ 07:22:24
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: Em

Jag känner med dig. Nu har du mer anledning att känna så här än någon annan, men årstiden bidrar också på sitt sätt. Vissa dagar förundras jag över att jag klarar av att producera några inlägg alls.



Jag kommer att låta bli när det känns rätt och jag tycker det är rätt av dig att göra som du känner för. Att blogga skall vara något som känns bra, som ger en något och att det kommer perioder när det inte är så, är nog rätt naturligt. KRAM

2010-02-15 @ 16:17:29
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Råg-Rut

Inspirationen kommer och går. Man kan ju inte skriva bara för att stapla bokstäver. Eller kan man det, kanske? Jag provar: jfkdairafn afnas fnaöfafnnafö napreiraepkg zgn nasws..ö



Jovars, det gick visserligen, men hur kul är det att läsa?

2010-02-15 @ 17:18:56
URL: http://knackebrot.blogspot.com
Postat av: Em

Sv: Jag förstår dig. Jag brukar ha det jättejobbigt höst och vinter. I år har jag för första gången använt dagsljuslampa och äter d-vitamin. Jag mår bättre än vad jag någon gång har gjort på den här årstiden, men det betyder inte att det inte är jobbigt. Ibland hoppas jag att telefonen inte skall ringa och att ingen skall ringa på dörren.. Det är vissa dagar en pest och en plåga att ta sig till gymmet eller dra sig till jobbet, men jag vet att jag mår så mycket bättre när jag bara kommer tid. Det är ingen rolig årstid, men som sagt, i år är det mycket bättre än vad jag är van vid. KRAM

2010-02-15 @ 18:08:46
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Pia

Jag förstår hur du känner.. Men jag finns kvar här.. kikar in med jämna mellanrum.. så ingen stress.. man ska skriva för att man har lust och inte som ett "måste"!! Kram!

Sv. Tack för dina fina ord om fotona. Jag är en stolt mor! :o)

2010-02-16 @ 21:23:09
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Katrin

Jag är glad att se dej om dagarna!! Vi är nog lite insnöade både på insidan och utsidan. Men det är nog precis som det ska vara. Det är för att vi ska orka slå ut i full blom fram mot sommaren!!

2010-02-20 @ 11:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0