Kattastrofer

Det ringde på dörren för en stund sedan.
Jag springer ner och öppnar och det står en kvinna utanför.

Kvinnan: Hej, känner du igen mig?

Jag: Eh...nej..?
(hjärnan går på högvarv...jag brukar ju komma ihåg ansikten...)

Kvinnan: Din katt är hemma hos mig, om du undrar vart den har tagit vägen.

Jag: Min katt?
(jag känner mig lite lätt förvirrad)

Kvinnan: Ja, den har hängt hos mig i flera dagar nu, och jag tänkte att du saknade den.

Jag: Men...eh..jag har ingen katt!
(Jag har visserligen varit trött och glömsk på sistone...)

Kvinnan: Jo, en vit katt. Långhårig. Du var ute och letade efter den i somras.

Jag: Var jag? ...jag menar - det måste vara någon annan du menar.
(Minnesluckor....det här är allvarligt..)

Kvinnan: Men jag är säker på...Du sa att det egentligen var en innekatt!

Jag: Men jag har ingen katt. Jag har inga djur alls. Jag har haft råttor förrut men...
(varför behövde jag berätta det?)

Kvinnan: Hur länge har du bott här då?

(jag funderar lite, eftersom jag inte var säker på om det var en kuggfråga...)

Jag: 3½ år

Kvinnan: Jaha... ja, då har du jo bott här ett tag.
Jag är så säker på att det var här katten bodde!

Jag: Ja...jo...det kanske var huset bakom. Eller bredvid..?

(Har en stark känsla att kvinnan tror jag ljuger och bara vill bli av med min katt)

Kvinnan: Hmm...nej..kanske

Jag: Du får kolla grannarna. Kanske någon vet nåt mera.

Kvinnan: Jag får göra det

Jag: Lycka till.

**Pust**

Jag glömde berätta att jag hade några såna:
Silverfisk som tränar ryggsim

Kommentarer
Postat av: Pia Hagman

Men, det där var ju nästan lite läbbigt(ja, även silverfisken!!)

Nu sitter jag mest och undrar vems katten är.. någon stackare som har letat efter den sedan i somras!

2010-12-15 @ 21:32:46
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Gun

Men oj, haha, vad knäppt. Hoppas katten kommer till rätta.

2010-12-16 @ 09:12:43
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0