Facit

Denna vecka har varit lite annorlunda.
Den har kastat runt både tankar och känsloliv, ställt frågor och gett svar.
Stundtals har det känts som att andas sirap.

Tänk vad fantastiskt det skulle vara om man hade en manual för livet!
Ett facit - då man inte behövde vända ut och in på sig själv för att göra "rätt"
Då lösningarna och svaren var givna.
Då man inte behövde leta efter de rätta orden, den rätta handlingen.
Skulle det fungera?
Skulle alla jag älskar och månar om bli lyckliga då?

Exakt vad som gömmer sig bakom mina funderingar och min ångest kan jag inte berätta.
Jag behöver bara utlopp för allt som ger upphov till kaos inom mig.
När jag inte lyckas vara den människan jag VILL vara.
När man inte lyckas skydda dem som betyder mest för en...


Jag är en grublare. En funderare.
Det är jag - en del av min personlighet.
Men ibland blir det på tok för mycket.



Kommentarer
Postat av: Råg-Rut

Men när man tittar i facit hela tiden får man aldrig känna den där tillfredsställelsen: Ja, det blev rätt den här gången!



Om det nu var någon tröst. Kram.

2010-12-12 @ 21:46:28
URL: http://knackebrot.blogspot.com/
Postat av: Pia Hagman

Håller med Råg-Ruts kommentar.. Men jag förstår dig till viss del eftersom jag är en grubblare, en funderare och hos vilken det kan bli alldeles för mycket ibland!

Du har min mejladress, skriv om du vill!!

Kram!!!

PS. Vilken snygg tavla du gjort!! DS

2010-12-13 @ 09:09:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0