Sista gången!


I dag är min förhoppningsvis sista dag med glasögon!
Jag har efter noga överväganden och vånda bestämt mig för en ögonlaserbehandling
I morgon bitti klockan 9.30 lägger jag mig under kniven (...eller lasern då..)
och korrigerar min närsynthet så jag slipper glasögon och linser!
Vilken befrielse det kommer bli!
Så spännande - och läskigt!!
Jag har använt glasögon sedan 3dje klass, och ser inte ett dyft utan.
Linser har jag bara kunnat använda i begränsat omfattning, då jag har
problem med torra ögon om linserna sitter i för länge.



Jag kommer inte kunna uppdatera på ett tag, eftersom det tar några dagar att läka.
jag har fått information om att jag antagligen vill ligga med nerdragna persienner ett par dagar.
Det kommer skava och svida, och jag kommer vara extremt ljuskänslig.
Det kommer behövas bedövningsdroppar, smärtstillande och sömntabletter.
Åtminstone de två första dagarna.
Nadde har varit så gullig att fixa några ljudböcker jag kan lyssna på.
Barnen får servera mig mat.
Det kommer nog gå jättebra... (..jag är lite nervös nu)

På återseende! Och god fortsättning! :)

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Vad spännande! Hoppas läkningen går över all förväntan. Skall bli roligt att höra sen hur det kändes och hur du mår. Måste kännas som ett mirakel sen. Kram och lycka till!!

2010-12-27 @ 08:47:44
URL: http://svorskan.se
Postat av: Pia

Hoppas operationen gick bra... Jag skulle också vilja göra en sådan op, men känner att "de får op var de vill men inte i ögonen".. Hhahaha..

Ska bli spännande att höra hur det var, hur du ser och, framför allt, vilken sorts laser du gjorde.

God fortsättning på 2011!!

Kram!

2011-01-01 @ 03:29:56
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Hoppas allt är bra med dig!!!

Kram!!

2011-01-09 @ 18:09:26
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anita

Håper operasjonen gikk bra! God bedring!

2011-01-12 @ 09:23:48
URL: http://barbunies.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0