Morotstavar

När jag bestämmer mig för att sluta socker och onyttigheter, 
så händer det något konstigt med mig!

Jag har efter disskussion och samarbete med mitt inre jag, kommit fram till
att det kan vara direkt skadligt att helt utesluta sötsaker och chips,
så vi (mitt inre jag och mig själv) kom överens om att på helgen får jag frossa.

Så långt - så bra.

I söndags
hetsåt jag i stället köttbullar. Kalla. Direkt ur paketet.
(Och jag tänkte att det är i alla fall bättre än att trycka i sig stora chokladpraliner.)
I går skulle jag handla mat. Jag gick förbi godishyllan 2 gånger.
Sen fick jag en uppenbarelse om att lakrits var jättenyttigt.
Och eftersom min vän Pella också verkade övertygad om det,
så la jag till lite andra godisbitar också. (För balansens skull ....såklart)
I dag åt jag resten av godiset efter lunch.
(Jag tänkte, att det var likabra att göra sig av med onyttigheterna en gång för alla!)
I kväll var jag på vernissage i barnens skola.
Där bjöds på cider, snittar och annat plock.
Jag började med en morotstav.
Sen åkte både chips och minipizzabullar samma väg.
Mot slutet tryckte jag i mig både Kolakakor och Drömmar av bara farten...
Och i morgon är det redan kört, för då ska jag vara värdinna
på ett ljusparty med tillhörande fika.

Om jag skulle testa lite omvänt psykologi kanske?
Att jag ska avstå från selleri, broccoli och mjölksyrade morötter under veckan.
Då kanske jag blir jättesugen på det i stället!? =)

Chayah pratar om människokroppen på skolans vernissage


Det gjorde även Daniel och hans grupp. Jätteduktiga var dem!


Kommentarer
Postat av: mammabecka

Hahaha! Jag är likadan!! Äter onyttigheter hela tiden och bestämmer mig lika ofta för att INTE gör det i fortsättningen. Attans bananer!



Vad duktiga de är, mina små guldklimpar!!



puss

2009-06-02 @ 23:34:33
URL: http://mammabecka.se
Postat av: Johanna

Onyttiga saker é ju så förbannat gott!!

2009-06-03 @ 07:05:19
URL: http://skuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0