UTMANING

Nu har jag fått en utmaning från min dotter MammaBecka!
....och eftersom jag vill värna om familjefriden, så antar jag väl den ;)

Utmaningen går ut på följande:
1. Länka till den som har utmanat dig.
2. Berätta sju sanningar om dig själv.
3. Utmana sju personer i ditt inlägg. .
4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.

1) Jag är rädd för spindlar! Eller - inte bara spindlar - alla små insekter är otäcka!

Även fjärilar om man tittar länge på dem.

 Ändå fascineras jag av småkryp, och fotograferar dem gärna om jag kan.

Med andan i halsen och hjärtat i halsgropen.

 

2) Jag har ibland svårt att slutföra saker jag börjar på.

Jag vill väldigt mycket, men jag tappar glöden ungefär halvvägs….

Ett exempel är alla halvlästa böcker. Ett annat olika städprojekt.

Men - jag jobbar på saken! (har bara inte hunnit så långt än..)   ;)

 

3) Jag sorterar mina kläder efter färger i garderoben.

Inte så svårt egentligen – det finns för det mesta bara svarta, röda och ljusrosa.

Och jag viker mina trosor till små paket…

 

4) Mina glas och muggar måste stå i en bestämt ordning i köksskåpen.

Har någon annan ställt in, och det inte står efter storlek och typ, måste jag ändra.

Annars kan jag inte slappna av.

 

5) Jag hatar gult! Tycker inte det är någon positiv färg av någon anledning,

och skulle aldrig bära en gul tröja eller jacka.

Vissa nyanser som går mer mot svag orange är ok, men inte snyggt.

Små detaljer kan accepteras. Absolut ingen möbel.

 

6)Claes Ohlsson är en av mina favoriter!

Där finns allt! Funderar du på att ge mig ett presentkort, så är Claes ett bra val.

 

7)Jag tycker inte om snö!

Kan inte se någon fördel med eländet. Förstår inte skridskoåkning, skidåkning och andra snösporter.

(eller några sporter överhuvudtaget - ett undantag för kampsport kanske…)

Trots att jag växt upp i norra Norge, i en stad som ligger lika långt upp som Kiruna,

så vänjer jag mig aldrig vid kylan.

Jag tror att mitt liv här i Norden är en prövning för att jag ska vara tacksam när jag

sen återföds i Florida mitt nästa liv ;)

 

Jag utmanar:

 

Daniel

Anki

MammaTezzan

Pia

Solskuggan

Johanna

Katrin

 

 


Kommentarer
Postat av: mammatezzan

ok thnx ör den, fixar sen när barna sover och jag packat upp lite mer och fått iordning :)

2009-02-26 @ 18:50:49
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: RANA

Hahaha, gud vad du skriver bra och kul. "Även fjärilar om man tittar länge på dem." Jag veeet. Och ändå gör man det - tittar för länge. Fy fan. fniss



/Rana

2009-02-26 @ 19:08:19
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/
Postat av: Pia

Jag tackar för utmaningen!! :o) Den kommer till helgen.. då får du komma in och kika på mina svar...

Måste ju fråga varifrån du är "lika långt upp som Kiruna"? Jag är själv uppvuxen 6 mil söder om Gällivare..

Ha en skön kväll! Kram!

2009-02-26 @ 20:20:28
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Roliga svar!

2009-02-26 @ 20:55:21
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag tackar och bugar och antar naturligtvis utmaningen....Urkul!!!

Kram Anki

2009-02-26 @ 21:49:13
URL: http://lamasen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra svar! Jag får klura lite på mina svar :-)

2009-02-26 @ 22:11:06
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Jonas

Jag vill bara påpeka att du faktiskt gett mig en gul t-shirt för något år sedan. Var det en pik??

2009-02-27 @ 00:55:41
Postat av: joh

Menar du narvik ? jag är kirunabo och på väg att flytta så jag förstår dig , knappt man överlever mörka långa iskalla vinterna här :O

Bra blogg :( /Joh

2009-03-02 @ 19:39:36
Postat av: Vigdis

Joh:

Narvik ligger inte så långt från min hemstad.

Det är en ögrupp, som heter Lofoten.

Kallt och mörkt på vintern ja.. :/

Tack så mycket! =)

2009-03-02 @ 20:07:09
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0