MASKROSUNGEN

Nu ska jag ta tag i min delvislästa bokhög!
Jag ska beta av berget, och bara läsa EN bok i taget, tills det tar slut.
Och först ut är.... *trumvirvel* ........Maskrosungen!

Från bokens baksida:
"Redan när Sandra föddes var hennes mamma psykiskt sjuk. När Sandra växer upp glider mamman allt djupare in i sin sjukdom och dessutom alkoholmissbruk. Hon pantsätter Sandras saker för att ha råd med vin och cigaretter. Det är Sandra som så gott hon kan ansvarar för hushållet, medan hennes mamma låser in sig i sitt rum och eldar upp brev och pratar med sig själv. Ofta finns ingen mat i huset, de pengar som finns går till mammans missbruk. Sandra får mat av sina kompisar, som smugglar ut smörgåsar till henne. För dem är det ett spännande äventyr, men för Sandra handlar det om överlevnad."


Nu ska jag jobba!
Ha en fin dag =)
maskrosbarn

Kommentarer
Postat av: Jecca

den där boken har jag, sträckt läste den, blev helt fast, den är så bra!

2009-02-04 @ 00:30:59
URL: http://www,metrobloggen.se/Jecca
Postat av: Heidi

Hej! Jag har läst boken och tyckte den var väldigt bra :)

2009-02-04 @ 17:56:53
Postat av: kerras

Välkänd bok den är väl verklighetsbaserad om jaginte minns helt fel!!, Som många säger och som jag även komenterat inne på din dotters sida, ni är otroligt lika, ungefär som jag o min dotter, kan tänka mig att du var en relativt ung första ggns mamma också själv var jag 19 min dotter blir nu 18 ;)då vet du min ålder ;) min minsta är nu 1 år...ha de gott hej hopp

2009-02-04 @ 22:55:17
URL: http://kerras.blogg.se/
Postat av: Linda

En riktigt bra bok, men fruktansvärt hemskt att det kan gå till såhär :(

2009-02-04 @ 23:06:13
URL: http://grodislinda.blogspot.com
Postat av: Lillmonster

Den boken är ruskigt bra. Tyvärr så är det fortfarande så i vissa fall trots att man tycker att samhället borde ha blivit bättre - inte sämre - på att snappa upp signaler från sin omgivning.



2009-02-05 @ 16:26:09
URL: http://lillmonster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0