Schmidt & Rusiak

Jag hade redan innan båten bestämt mig för att hata Mange Schmidt
(Cinderellas dragplåster för kvällen)
efter att ha ägnat onödig tid att leta rätt på honom på Spotify och You Tube.
Jag kom fram till att det inte ens med mycket god vilja gick att lyssna på.

Och vad gör jag när människan uppenbarar sig?
Springer fram till scenen och fotar ohämmad som om jag bokat kryssningen
enbart för att lyssna på hip-hip (eller hop)
Jag är en patetisk lättköpt människa.
(men hip-hop och Carola går fortfarande bort.)

Mange Schmidt (varför stavas det så svårt?) och Tomas Rusiak



Denna drinken har jag förträngt namnet på!
Den var verkligen inte god.
Men jag är inte den som ger upp så lätt.
Jag provade och smakade - tills den tog slut!
Men den blev fortfarende inget bättre...


Pellas drink var nog godare


Jag fångade en fot på bild.
Tror det kan vara Tessans - då hon smidigt kippade av sig sina höga klackar
och gick barfota en stor del av kvällen.
Jag skulle gjort samma, då kanske fötterna hade ömmat mindre i dag!
Viveka verkar inte bekymras över lite nakna fötter inte.



Pinglor:
(klickbara bilder)

Tintin                    Jenny C               Tessan                 Anna


Pella                      Jenny W             Viveka                  Jag


ovanlig vinkel        Fotovägran          Lotta


Tack och lov får man numera inte röka hur som helst på båten,
men jag gjorde ändå Jenny W sällskap till rökrummet.
Jag följde dock inte med in då jag inte är speciellt förtjust i rökindränkt hår.



Så Jenny tog kort på mig med


KUL hade vi.
Jättekul!!
Ingen tvekan om saken.
Trots sjögång och  snäv av sjösjuka.

Det blev en lång kväll (exakt hur länge det får defineras som "kväll" ska vara osagt)
och vi var en liten men tapper skara, som anslöt oss till frukostbuffén klockan 09.00.




Och jag är inte dåligare att plocka på mig frukostbuffé heller:



TACK UNDERBARA TJEJER FÖR EN FANTASTISK KUL KRYSSNING!
Det måste vi göra om =)

Puss på er! (och alla andra)

(Obs: enbart Cola i glaset)



Kommentarer
Postat av: Gun

Vad roligt att se bilder på er. Nu blev jag sugen på att åka jag också.

2009-10-18 @ 17:31:29
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härligt med kryssning! Ni verkar haft jättekul :)

2009-10-18 @ 17:32:55
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Vad roliga foton, det ser verkligen ut som att ni hade kul!



Din dotter? Jag hänger inte riktigt med i svängarna, men vad heter hon så jag kan fråga Egoina? Hennes blogg-adress? Jag kan ju leta i din blogg själv.. hehe Men har du tiden får du gärna meddela mig.

2009-10-18 @ 17:55:25
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Är det Mamma-Becka? Hon är ju stor! I varje fall har jag stött på det blogg-namnet ofta, men jag har inte kollat in bloggen. Det får jag göra!! :)

2009-10-18 @ 17:57:00
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Hon har en fin blogg och verkar vara en underbar tjej! Gillar alla mammor som är tydliga med att de har varma känslor för sina barn och det döljer hon inte! I like! Jag gillar också bloggar med humor och som du säger även "lite djupa". Ibland joggar man mellan skratt och gråt känns det som, men jag uppskattar input från både och. Djupt är inte alltid lika med gråt heller för den sakens skull. Det är som oftast mer eftertänksamt..



Tack för gullig komplimang!! När någon frågar mig vad jag skriver om i min blogg så säger jag "allt" för jag vet inte vad jag skall svara. Inbillar mig att det bästa är att följa sitt hjärta och sen får det bli som det blir. Jag är förvånad över hur roligt det är att blogga! En hel liten värld i sig. :D

2009-10-18 @ 18:20:08
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh ni verkar ju ha haft en underbar kryssning!! Lovely! :o)

Sv: Jo, det är ofta samma med mig.. det är därför det samlas så mycket.. Och jag blir ofta sittande för att läsa igenom alla gamla brev eller annat intressant.. å sen orkar jag inte fortsätta utan det åker tillbaka i lådan!! Undra om alla är som oss?? ;o) Men idag orkade jag faktiskt hela vägen och det känns sååå bra!

Kram på dig!

2009-10-18 @ 20:23:11
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Malin - RocknRoll

jag vill oxå på kryssning! :D

2009-10-18 @ 20:38:20
URL: http://bestofberger.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Hann prata lite med Egoina när hon kom hem i går kväll och fick bekräftad att våra döttrar hälsade på varann. Vad roligt och världen ÄR ju liten, blogg-världen ännu mindre.. haha!



Hoppas du har en härlig dag!

2009-10-19 @ 14:50:10
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Petra med bloggen

Haha! Klackarna i taket fick en helt ny innebörd med den där bilden. =D

Tjej-resor är guds gåva till kvinnan för övrigt.

2009-10-25 @ 15:22:29
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0