Salamipitt

Jag fick frågan för ett tag sedan på bloggen vad jag jobbar med.
Jag tror jag missade att svara på den frågan, men jag arbetar i alla fall
inom en socialterapeutisk verksamhet med vuxna utvecklingsstörda
i en dagverksamhet där vi jobbar med olika hantverk som
papier maché, betonggjutning, gips, metallslöjd och trädgårdsarbete.
Ett jobb jag för övrigt verkligen älskar! ♥

Jag har varit borta från bloggen ett tag, men även borta hemifrån nu.
Från onsdag till söndag var jag nämligen på  Majdagarna (utbildningskonferens) i Järna,

Jag är fortfarande fullständigt uppfylld av känslostormar, tankar, ord och insikter
Det kommer nog dröja innan det lägger sig och jag blir som en vanlig människa igen.
(...kom på att jag inte vill bli en vanlig människa igen !!)

Det som definitivt gjorde mest intryck var Pelle Sandstraks föredrag "Mr. Tourette och Jag"
Jag skrattade. Jag tjöt. Jag kände.
Jag var fullständigt tagen!!!

Mer kan jag faktiskt inte skriva för orden tog slut...
Jag bjuder på lite bilder i stället.
(Klicka på bilderna)

Vi åt frukost               Vi föreläsningslyssnade          Vi myste i solen
    

Vi trubadurlyssnade
     Vi skrattade                       Vi SMSade
            


Vi åt kvällsmat
                       EGO                          Pernilla
       



Järnas spännande arkitektur är värd lite extra kort och uppmerksamhet











Kommentarer
Postat av: mammabecka

Vad roligt det verkar! Jättefina bilder och häftiga byggnader!!



Puss på min mamma!

2009-05-26 @ 20:29:48
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ni verkar ha haft supertrevligt! Coola byggnader!

2009-05-26 @ 21:47:45
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Anki

Tack så mycket!! :)



Ja tomatträd är nåt helt nytt för mej åxå, ska bli spännande att se vad det blir av det.



Vilken intressant och roligt jobb du har!!



Kramar

2009-05-26 @ 22:15:20
URL: http://lamasen.blogg.se/
Postat av: karin

Mr. Tourette och jag, var största samtalsämnet dagen efter han varit i våran stad och pratat!

Har själv jobbat med vuxna utvecklingsstörda, men kunde tyvärr inte gå den kvällen han var här!

Det är jag jätteledsen för, har försökt leta på nätat lite om honom, men inte funnit något! Vet du någon sida jag kan gå in på!!??

Ha en bra onsdag!!

2009-05-27 @ 00:38:25
URL: http://karinsdagar.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tack så mycket! Har inte varit korthårig sen 2004, så tyckte det fick bli en förändring! :-) Trivs jättebra!

2009-05-27 @ 07:01:24
URL: http://skuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0