Freud&sånt


"I don't use drugs. 
My dreams are frightening enough."
 
 *M C Escher*


Nu har jag drömt en hel massa osammanhängande konstigt igen:

 

1)Jag hade bränt mig på ena armen. Stora fläckvisa öppna sår hade jag.

Det sved som sjutton, och jag hade försökt lägga halvdåliga förband på det.

Analys: - Jag har slagit mig och har ont på/i armen.

+ att Chayah skulle börjat smörja med kortison på sitt eksem på armen & handen i går kväll.

 

2)Det hade snöat en massa, och av någon anledning letade jag efter en plog

som jag sen tänkte sätta på en häst och ploga bort all snön.

Analys: - Ja, varför sjutton skulle jag vilja ploga med en HÄST!

Jag som tillochmed är lite skraj för de stora besten - varfördå liksom?

eller kanske just därför, för att jag behöver umgås med dessa varje torsdag genom jobbet

och behöver lite undermedveten terapi på mig själv.

(Min hjärna till mig: Hästar är snälla djur. Man kan tillochmed ploga med dem)

Och vintern tar aldrig slut.


3)Med min mobilkamera åkte jag till Söderköping och filmade olika människor.

Jag var sen på en byggarbetsplats  och tog tiden på det jag filmade.

Då kunde man nämligen se hur mycket batteri det fanns kvar. ( ..bra funktion va? ;) )

Sen åkte jag utomlands och var bekymrad för att jag inte kunde ringa hem och prata

med Nadde varje dag, för pengarna på mobilen inte räckte....

Analys: - Bredbandsbolaget strypte ju min hemtelefon för att jag bytte från Telia.

Mitt modem hade inte kommit än så jag hade bara min mobil att förlita mig på.

Om jag skulle ringa min familj i Norge från mobilen, skulle pengarna snabbt ta slut.

Och om jag glömde ladda mobilen och batteriet dog, skulle jag vara avstängt från världen - hemska tanke!

 

Vilken fantastisk drömtydare jag är...haha!

Jag kanske skulle satsa på en ny karriär ;)

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, jag brukar också drömma massa konstiga saker!

2009-03-12 @ 21:12:42
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var bara lilla jag som skrev om filmerna och böckerna!! Glömde URL/bloggadressen..åldern du vet!! Minnet är "bra, men kort" haha!!!!!

2009-03-12 @ 23:35:50
URL: http://karinsdagar.blogspot.com
Postat av: mammabecka

Hahaha! Roliga drömmar :P

2009-03-13 @ 01:58:51
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Pia

helt klockrena drömanalyser! You have it in you!! :o)

2009-03-13 @ 22:19:56
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0