Lägesrapport:

Jag trodde min idé var rätt smart. (...och det var den kanske)
Fast det tog inte 1 timme, utan drygt 2 att turbostäda 60 minuter! ;)
Mellan tidursvridningarna fortsatte jag att plocka lite till...och lite till..
Det är ju så mycket som ska hinnas med.
Men jag börjar i all fall att se ett mönster och fatta varför det går så segt för mig:
jag fastnar och börjar plocka med småsaker, och vips! så är tiden ute...
  • kök - tog inga 10 minuter minsann. Efter 10 minuter hade jag knappt ställt in disken. Och råkat hälla Cola över hela köksgolvet. Ju mer jag plockade och torkade, desto mer fanns det att göra. Och jag kunde ju inte sluta när det såg värre ut än innan jag började... Fick dock oväntat hjälp av Chayah, som fick för sig att hon ville torka fläckigt kakel. (tack gumman) Jag ställde klockan 3 x10 min innan jag kunde lämna köket....
  • badrum uppe - gick rätt bra. Man hinner faktiskt mycket på 10 minuter.
  • vardagsrum - Väl...man hinner ju inte klart, men jag plockade, sopade och torkade golv. Måste bädda klart soffan, lägga tillbaka alla kuddar (har en stor 120-säng som soffa) och ställa tillbaka bord
  • tvättstuga - blev bortprioriterad så länge.
  • mitt sovrum - Jag behöver mer tid. Jag måste organisera så jag vet vart jag ska lägga alla grejer. Städa och sortera garderoben, sortera papper, rensa mina byrålådor. (Hmm....Får väl skriva attgöralistor på det)
  • hall nere - gick också bort
Jaja... nu ska jag ägna mig åt att läsa lite bloggar. I en timme eller nåt =)
Sen ska vi äta Tacos!

FÖRE:


EFTER:


Min lilla hjälpreda Chayah:

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kan va lugn, mitt kök brukar också se ut som ett bombnedslag ^^

2009-03-07 @ 20:47:48
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Hahaha! Så har det sett ut här ett par gånger också ;) Du är inte ensam!



hoppas du har det kul i kväll!

2009-03-08 @ 00:37:23
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Jonas

Du ska se internatet alltså... Eller vissa människors rum.

2009-03-09 @ 17:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0