Antiklimax....eller sagan om förspillt sallad

Jag har varit på Kropp & Själmässa minsann!
Har en fallenhet för denna värld av naturprodukter, aurafotograferingar,
kristallfallos och trumresor.

Det kittlar mina ockulta ådror, kan man säga.
Fast denna gången fanns det inte så mycket att titta på som det har varit förrut.
Bara utställare i ett litet rum, och sen var det mest föreläsningar man kunde gå på.
Lite terapeuter av olika slag där man kunde prova massage, kristallbad, reflexologi och sådant.
Och en hel del medium som la tarot och läste händer.
Jag provade inte på något - tråkig som jag är, tycker allt är jättespännande men är rätt
..hmm..kräsen.. och låter inte vem som helst läsa mig.

Anyway... jag tycker att det är roligast att gå runt och titta

Den här tjejen var väldigt duktig. Hon gjorde egna smycken, små fantastiskt
detaljrika häxor & änglar och små unika tavlor.



Handlade ett par saker i alla fall -
Läppcerat med naturliga örter och fetter:


Den här lille saken...
...kan även symbolisera kreativitet & förnyelse. (Jo, jag vet att det är en fallos)
Dessutom är den lille rackaren gjord i Bergkristall - som ger energi, helande, klarhet & insikt.
Sånt man behöver massor av!
Kom på att det nog är svårt att bedömma storlek på bild.
Den är bara 3 (tre) cm.
Så är det också sagt. ;)


Efter mässan kved min mage efter mat.
Hade slarvat lite med frukosten, så jag besökte nyöppnade Sandys.
En snabbmatskedja vars inriktning är sallader och submarines med olika fyllningar.
Jag valde dagens kycklingsallad och en latte.
Not so bra val.
Hur tänker man  - när man lägger upp salladen i en djup skål
Lager på lager.
Stora blad och bitar.
Pastan i botten.
Det är ju omöligt att blanda!
Jag gjorde ett tappert försök, med resultatet
att halva salladen hoppade över skålen ...och ner på min bricka.
Så jag försökte äta den som den var.
 - gav upp innan jag kom fram till pastan.
Uh..vilket antiklimax. :(



Jag blev skapligt mätt, och kollade lite affärer innan jag skulle träffa Becka och barnen.

Denna hittade jag på Lagerhaus!!
Jag älskade Lovehearts när jag var liten, och brukar handla när jag är hemma i Norge.
Det är som hårda, syrliga pulvertabletter med fruktsmak,
om man äter för många blir man alldeles bubblig i magen.
Och det gör jag =)


Vi fikade på Waynes Coffee
Där blir man i alla fall inte missnöjd!
Det var riktigt mysigt och gott!


Tuva


Enya


Efter att Tindra hade ätit sin kaka, åt hon smörgåsrån
- och delade med mamma




Tuva pösmunk


Enya äter nöjt på en sked


Tindra kan leka kurragömma bakom ett smörgåsrån!

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Jättefina bilder! Kul att se! :)



älskar dig!



(mår mycket bättre nu)

2009-03-23 @ 20:42:17
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0