Byråkrati

Jag fattar verkligen inte varför jag får för mig att rensa i byrån.
Idén var säkert bra...men nu när jag ser allt kaos jag i stället har åstakommit,
så kommer jag plötsligt ihåg att jag har försökt detta förrut - med ungefär samma resultat.
Dvs. små högar med olika saker :
a) Slängas direkt (mycket liten hög)
b) Sparas för att sorteras (snabbväxande hög)
c) Små lappar och papper som jag skrivit viktiga saker på (måste skriva in viktigheterna på ett ställe)
d) Mindre verktyg och småprylar som är för små att tillhöra verktygslådan (Ja, det var därför de hamnade här)
e) Pennor och tusch (jag har ett annat ställe för det också - men det kan vara bra att slippa leta)
f) diverse papper som inte tillhör någon kategori - så det går inte att lägga någon annan stans.
g) batterier som jag ska testa om de fungerar......sen
h) smycken som jag inte använder, som jag kanske ska slänga..eller ge bort...eller lägga någon annanstans.
i) diverse prylar som inte har någont annat ställe att bo på.

Huh...vad jag blev trött plötsligt.

Jag tar en paus och Skypar i stället =)

Och sen ska jag läsa bok.

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Hahaha! Vi är så lika! Så där ser det ut när jag ska sortera saker också ;) (läääänge)



Smyckena kan jag ta om inte Chayah vill ha dem.



puss

2009-03-16 @ 23:48:00
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Jonas

Vilka tydliga och fina små högar du sorterat allt i! :)

2009-03-17 @ 01:42:54
Postat av: Johanna

Alla har nog en såndär låda. Min ser nästan också ut sådär... Man stäar & städar, men efter någon vecka é där lika stökigt igen... Att man aldrig lär sig! :-)

2009-03-17 @ 06:56:07
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Vigdis

Jonas:

Kan jag ana en viss sarkasm i din ton där, unge man...? :p





Johanna

Haha...hela mitt hus är en såndär låda ;)

2009-03-17 @ 07:25:39
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: Anita

Ser ut som i mitt rot, bare at jeg har x10 :-)

2009-03-17 @ 09:08:27
URL: http://barbunies.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0