Helt Apropå...

....Earth Hour  (som jag skrev om för några dagar sedan) som äger rum på lördag den 28 mars,
då man släcker ljusen en timme som en del av kampanjen mot klimatförändringarna.

För er som vill ha ytterligare ett tips på hur man kan spara energi (och därmed miljön),
eller  bara vill ha en cool sökmotor så säger jag bara BLACKLE!!!



Blackle är en energibesparande version av Google som använder sig av en svart bakgrund,
som tydligen är mer energibesparande än Googles vita.
För den som vill hålla koll, finns det även en räknare på sidan som visar hur många watt
man sparar på att använda Blackle framför Google.
Tråkigt nog finns det ingen bildsökningsfunktion, men annars är den himla snygg!

Kommentarer
Postat av: Anna alias fluffy

Coolt, nu har jag lagt till den på mina favoriter, hoppas att man kan börja använda den, en liten förbättring för miljön är bättre en ingen alls. Tack för bra blogg och du har en grym dotter, följer hennes och din blogg dagligen =) kram/Anna

2009-03-26 @ 22:01:33
URL: http://fluffy.blogg.se/
Postat av: evelina

Hej väldigt fin o läcker blogg:D

allt bra?

följ gärna min blogg i blogglovin

ha en bra dag

2009-03-27 @ 13:14:01
URL: http://mystjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0