centrala störningar

Swedbankskit!

Jag ska köpa biljetter i dag till våran Norgessemester, och jag behöver åka direkt från jobbet
innan Sj stänger sitt kontorklockan 17 och köpa ut dem.
Så därför behövde jag göra allt klart så det fanns pengar på konto,
och pengar på min mobil (som jag glömt ladda)
Det var lättare sagt än gjort, och då kände jag verkligen att sömnbristen
från natten innan gjorde full effekt. 
.....Eller Affekt, kanske man ska säga...
Det krånglade hela kvällen i går när jag skulle in på internetbanken och kolla konto.
Visade bara felmeddelanden om internt fel, och det var ingen möjlighet att logga in.
Fortfarande vid gott mod testade jag även ringa telefonbanken.
Där kan man nämligen också bl.a föra över pengar, ladda mobil och kolla konto.
Men nej.
Samma felmeddelande.
Till slut hittade jag ett annat telefonnummer till kundtjänst.
Där svarade i allafall en riktig människa, som kunde upplysa om att ej heller
minibank eller bankomater fungerade. Och inte Maestrokortet (bankkortet) heller.
Kanske i morgon.
Hoppades han. Kul.

I morse fungerade det i alla fall!
Så då gjorde jag mina ärenden snabbt som attan.
Det stod ett meddelande på bankens sida:
"Vi beklagar de olägenheter störningarna har medfört.
Kunder som upplever att de lidit någon ekonomisk skada
på grund av det inträffade ombedes kontakta närmaste bankkontor."

Undrar om jag kan få kompensation för stress, microdepression
och kortvarig psykisk ohälsa i samband med detta.  ;)

Nu skiner solen i alla fall!
Och jag kan hämta mina biljetter sen.

Ha en fin dag allihopa =)

Kommentarer
Postat av: mammabecka

GRRRRRR!! ARG JAG BLIR! Jag försökte också komma in på banken i natt.



puss och tack för idag :D

2009-06-17 @ 21:46:58
URL: http://mammabecka.se
Postat av: Wenche

Da sees vi om ikke så lenge. Gleder oss og håper på deilige varme kvelder med grilling og kos!

2009-06-17 @ 22:22:02
Postat av: Anki

Åh så stressigt...är jättejobbigt när inte tekniken funkar. Tur det löste sig i alla fall.



Ska nog också till Norge i sommar, vänner i Geilo.

Kramar

2009-06-18 @ 12:36:13
URL: http://lamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0