Analyze This!!

Alla har vi våra laster. Nu tänker jag visa dig en av mina.
Det du får se nu, är som en skymt inn i mitt dolda inre.... **dramatisk musik**
En resa in i jordens mitt...

Mitt problem är väskor!
Nejdå...jag samlar inte på såna.
Jag fyller dem! Hela tiden!
Och när det inte går att trycka in mer grejor i väskan, så tar jag mig för att rensa.
(eller i några fall - trycka in väskan i en ännu större väska)
I går var en sån väsk-rens-dag.
Jag hällde ut allt på köksbordet och gjorde en väskinventering.
Här är det jag hittade:

Nyckelknippa, cykellås, parfym, 6 gamla skrynkliga kvitton,

läppstift, läppglans, hårborste, 2 godispapper, 1 fickspegel,

digitalkamera (alltid redo), 1 halvt paket näsdukar,

1 gummihandske (!), 1 blommig tapetkniv (igen – alltid redo),

mobiltelefon, 1 påse salta joysticks, 5 hårsnoddar & 1 gummisnodd,

USB-minne, USB-kabel till kameran, 4 pkt ögondroppar, busskort,

3 bläckpennor, 1 tusch & 4 blyerts

(någon är rädd att plötsligt behöva notera viktigheter och inte ha nåt att notera med),

2 använda biobiljetter, 7 McDonalds-värdekuponger, glasögonfodral,

en bit läderrem (kan vara bra till mycket….)1 kuponghäfte, plånbok,

Tovad nyckelhållare utan nycklar, almanacka, 1 hårspänne, mössa,

2 anmälningslappar till Majdagarna, 1 avslag på ansökan till kurs,

5 plåster, hårspänne, vinöppnare (jag sa: alltid redo), bunt med  sångtexter

(man vet aldrig när andan faller på), lapp med kvarvarande semestertimmar,

sminkväska med: 2 mascaror – kajal – foundation – ögonskuggor – concealer- åksjuketabletter

(eh..har inte åkt någonstans sen i somras) & huvudverkstabletter.

 


 

Minst hälften åkte med ner i den nya, mindre väskan....

 

Har ni några laster?

 

 


Kommentarer
Postat av: mammabecka

Haha! DU är som mig! Eller jag är som dig!



puss

2009-02-17 @ 21:23:04
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA, känns som om vi är tvillingsjälar vad gäller detta.

Min väska är alltid full, men jag ser inte riktigt vad jag kan ta bort för att göra saken bättre, allting är ju nödvändigt, iallafall kommer det ju komma till nytta någon gång, eller hur...? :)



KRAMAR

2009-02-17 @ 21:27:24
Postat av: Vigdis

anonym: Ja visst är det så!

Tänk om jag hade glömt plåstret...eller näsdukarna. Det är rätt typiskt att man får användning av dem precis när man har plockat ur väskan! Till och med ett gammalt kvitto kan vara viktigt om man behöver skriva ner sitt telefonnummer till en gammal vän man plötsligt möter på stan efter 10 år...eller hur ;)

2009-02-17 @ 22:20:57
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jösses med saker! Det e nog typiskt kvinnor ;-)

2009-02-18 @ 07:03:27
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: Jessica m 3

Jag trodde jag hade mycket i min väska, men jag tror du slår mig :o)

Kul att läsa din blogg, fann dig från Beckas sida.



Ha en bra dag hos födelsedagsbarnet (och resten av familjen såklart)



Kram

2009-02-21 @ 07:24:08
URL: http://sirenofthewoods.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Jag har alltid med mig tändare (trots att jag slutat röka), lypsyl, penna, papper, näsdukar, busskort, oftast mp3'n :P Har dock dragit ner på det, förut orkade jag knappt bära väskan när jag gått på stan en timma för att det var så mycket skitgrejer i den x)

2009-02-23 @ 11:44:09
URL: http://grrsexymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0