Tuppen å ja

Upp 4.20 i morse för att göra varm O'boy.
Daniel har planerat händelsen i veckor, och satt hela dan i går och skrev listor.
Han skulle till Romme och åka skidor med sin klass.
Alla saker låg sen i hallen i en prydlig hög med långa listan ovanpå.
4.30 väcktes Daniel, och 5.01 sprang han ut dörren.
Sen satte jag klocka på 6.15 för att sova lite till innan jobbet.
Några mormoner knackade på dörren.
(Eller: Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga som det egentligen heter)
Det var en hel liten familj med en liten dotter som skulle lära sig predika.
Jag bjöd på te.
Någon hade stökat till i mitt kök.
Ställt en mugg med smör längst upp i skåpet, och hällt något i mitt kaffe
så det blev som segt slem.
Jag sprang fram och tillbaka och frågade om de ville ha frukost.
Men bara te blev jättebra.
De tyckte jag skulle sluta springa och sätta mig ner så de kunde börja predika.
Innan teet blev kallt.
Och då vaknade jag.

Nu ska jag gå til jobbet!
Tjing!

rommelista

Kommentarer
Postat av: Marie

Kom dom så tidigt på morgonen. hahaha

2009-02-09 @ 10:17:01
URL: http://marie1982.blogg.se/
Postat av: Anita

Som om jeg skulle drømt det selv :-)))

2009-02-09 @ 12:32:54
URL: http://barbunies.com
Postat av: Lillan

Har för vana att läsa Beckas blogg varje dag och nu har även din hamnat på vanelistan.

Läste det du skrivit om att släppa taget. Tror faktiskt inte att jag vågar släppa just nu, jag hänger kvar och kämpar på.

Önskar dig en bra dag!

//Lillan

2009-02-09 @ 15:40:16
URL: http://lillansegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0