Phooofffff!!

Det blev ett brutalt uppvaknande, när jag insåg att klockan faktiskt var kvart i åtta
...och inte kvart i sju, som jag någonstans i mitt snoozelullande hade föreställt mig.
Vid denna tidpunkten skulle jag egentligen hunnit ha kammat hår, slängt på mig ytterkläder,
kissat och borstat tänderna ( i valfri ordning) och vara redo för en ny arbetsvecka.
Som en extra bonus small det till och gnistrade i lampan när jag tände den,
och när jag skulle titta, så stod jag plötsligt som ett fån med hela "glasgrejen"
(jaja - jag vet inte vad den heter..) i handen!
Den hade lossnat så jag fick skruva ut med en tång!  :/

Dagen har varit lite seg, men bra.
Vi "storhandlade" till jobbet i ett kaotiskt Claes Ohlson som led av ett flyttkaos utan dess like.
Inget fanns på sina vanliga hyllor, och en del på listan var slut eller omöjligt att hitta
av vare sig expediter eller stackars oss.
De beräknade 20 minuterna jag hade uppskattat att shoppingen skulle ta, tog i stället 60 svettiga sådana :( 

Well...
Jag klurade ut hur våran nya telefonsvarare fungerade och skulle testläsa in ett meddelande.
Med min finaste, snällaste röst:
"Du har kommit till "blablajobbetsnamn"
Vi har inte möjlighet att ta telefonen just nu,
men lämna gärna namn och telefonnummer, s
å ringer vi upp när vi har tid"

"Wow"
- sa min kollega, med tydlig förundran i rösten, nu lät du ju nästan svensk!

Och fortfarande vet jag inte om jag ska ta det som en komplimang eller en förolämpning....

Glödlampa


Kommentarer
Postat av: Katrin

Hej! Nu har jag hittat dej! Vad bra att jag fick stilla min nyfikenhet från idag. Jag undrade just var ni hade varit. Clas Olsson alltså!

Du polar expressen kan man se även på sommaren ja facktiskt vilken årstid som helst. Den hör till mina grabbars favoriter. Kram Katrin

2009-02-02 @ 21:15:50
Postat av: Jonas

Det är ju bra att kunna låta svensk när du behöver det. Tänk vilka bus du kan utföra!

Du pratar ju fortfarande norska när det kommer till kritan!

2009-02-03 @ 01:05:28
Postat av: mammabecka

Haha vad roligt, du svenska kvinna (försöka duger).. Jag skryter jämt om att jag är helnorsk, är stolt över mitt ursprung :)



puss på mamma

2009-02-03 @ 01:33:51
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: AnnSo

menar du glödlampa? :)

Kram

2009-02-04 @ 10:33:56
URL: http://www.metrobloggen.se/AnnSofie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0