Kvällsmatsburgare

När jag nu kom så fint igång med skrivandet här, så kan jag dela med mig första gången
jag gjorde egna hemmagjorda kycklingburgare - nämligen i kväll!

Väldigt enkelt, och väldigt gott!

Man tar en styck rulle med kycklingfärs (frysdisken)



Man tinar färsen, lägger i en bunke med 1 paket strimlad bacon (som man stekt innan)
Krydda med salt och peppar. Mojsa ihop.
Forma till 4-5 burgare och stek på medelvärme.


Lite grönsaker, lite dressing på turkisk yoghurt, mango chutney & riven ingefära.

Njut!


Kommentarer
Postat av: Pia

Tack för mattipset! Det där måste jag testa... :o)

Det verkar bli automatiskt mindre dator när jag tränar.. Det är som om jag inte riktigt har energi kvar att få ur mig några kloka tankar!! Men skit samma, träningen känns ändå viktigare just nu!!

Vi har ju verkligen blivit duktiga, bägge två.. Klapp på axeln alltså! :o)

Ha en skön helg!!

PS. Gud va häftigt att kunna se bra efter att ha haft så dålig syn. Jag ska fejka det lite genom att hämta ut nya linser idag! ;o)

2011-03-18 @ 09:57:16
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0