Jag är så seg....

...och trött trött trött....
Har ingen inspiration att göra något.
Har så massor som "borde" göras, och ännu mera som jag verkligen vill göra.
Men inte ens det jag gärna vill har jag kraft att göra.
Jag vill läsa massa böcker. Jag vill måla tavlor.
Jag vill göra smycken, skriva dikter, baka bröd så det doftar nybakat när man öppnar dörren,
fota små magiska varelser & nya spännande vyer,
oljebetsa möbler, gå magdanskurs, meditera,
lära mig spela akustisk gitarr & komponera vackra visor
som får folk att gråta och rysa imponerad i sina hjärtan, 
fixa trädgården, skriva blogg...
Men det är alldeles torka i hjärnan.
Fastnar vid datorn och stirrar in i den.
Som jag gjorde nu.
Uh.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland har man bara ingen ork... Bra att du é inspirerad iaf! :-)

2009-05-06 @ 18:54:29
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Samma här, mamma. Vill också göra en massa men har ingen ork alls :( Tråkigt när ingenting blir av.



När kommer ni på besök igen? Barnen börjar sakna er. Nadde kan ju köra *blink blink*



(och stanna såklart, hahaha)



kram

2009-05-06 @ 21:48:35
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: karin

Usch, jag känner igen mig! Men nu när sommaren är på väg, så tror jag att det "ploppar" upp saker, som är lättare att göra!

Jag tror inte alltid att man ska tvinga sig till nånting!

Det kommer, det kommer, ska du se!! Ha en bra kväll!!

2009-05-07 @ 19:32:43
URL: http://karinsdagar.blogspot.com
Postat av: Egoinas mamma

I går kväll när jag stängde när datorn kom jag på att jag har varit så upptagen med att ge respons på mina kommentarer att jag inte har varit runt som jag vill och då tänkte jag på dig med och så nu på morgonen har jag fått kommentar från dig! Märkligt ibland, hur saker ger sig själv. :)



Du vill för mycket! :) men att ha önskan om att göra allt det betyder åtminstone att du inte är deprimerad! (Man skall ju se det positiva i allt - hehe)



Sv: Håller fullständigt med dig och särskilt det att man själv går i "fällan" titt som tätt.



Ha en underbar fredag!

2009-05-08 @ 07:29:36
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0