Morötter och piskor

På lördagar och söndagar vill jag ta det lugnt och vila.
Ha sovmorgon.
Göra sånt som är kul. Som jag inte hinner.
Till ochmed njuta av att ha det tråkigt...
Jag vill inte städa på helgen när jag faktiskt är ledig.

På vardagarna är jag lat och trött efter jobbet, så då orkar jag heller inte.
(Upp vid 6-½7, Väcka barn. Frukost. Jobb 8-16. Hem. Kanske handla.
Slänga in tvätt i maskin. Fixa lite mat som inte tar för lång tid.
Plocka ur och stoppa i diskmaskin. Torka av köksbänk. Sopa köksgolv.
Samla ihop torr tvätt. Kanske vika lite.Hänga tvätt. Kolla datorn deremellan. Skypa. Sova)

Ibland är det värsta snusknästet här.
Och hur kommer det sig att ju mer man tänker att : "Nu får jag tamigsjutton skärpa mig"
.....ju mindre lust får jag att tag i skiten (hehe...bokstavligen)
Som om man hamnar i någon sorts apatisk dvala.
Jag tänker att jag gör det till helgen.
Då jag ju är ledig och inte så trött.
Fast - då vill jag ju vila upp mig.
Moment 22 typ

Nu har jag kommit på ett trick.
Jag tänker ägna mig åt Turbostädning!
10 minuter äggklocka på varje ställe.
Sen får jag sitta vid datorn ostört i en timme!
  • kök
  • badrum uppe
  • vardagsrum
  • tvättstuga
  • mitt sovrum
  • hall nere
Så nu ska jag ägna mig åt en timmes turbostädning!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Smart !! Det kanske man ska pröva ;)

2009-03-07 @ 14:52:22
Postat av: mammabecka

Haha! Känner igen det där! Inget roligt att städa. Vi kanske också borde införa turbostädning.

2009-03-07 @ 15:08:56
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: mammatezzan

mm ska testa turbostädning jag med, brukar alltid fastna på ett ställe i vanliga fall och så får resten vänta

2009-03-07 @ 15:35:27
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: Katrin

Du jag brukar också använda äggklockan när jag inte har lust att städa Kram Katrin

2009-03-07 @ 16:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0