Har du blivit utsatt för någon olycka....?

.....ja, det var tandläkarens ord när hon tittade in i min mun!
"Ehhh...nej..?" .. var mitt undrande svar.
(Hur många tankar hinner flyga på en sekund? Många!)
"Jo - för tänderna är liksom hackiga. Taggiga på kanten ser du där" - pekade hon i spegeln.

 Hennes fråga kom så oväntat och plötsligt,
så jag blev verkligen tveksam om jag kanske hade förträngt något.

"Nää..? Jag tror inte det...jag har nog alltid sett ut så där.."
Tänderna lite huller om buller, snett leende och hörntänder som kunde göra en vampyr vit av avund.

"Du kanske biter ihop käkarna mycket? Gnisslar tänder?" frågade hon

"Joo...det kanske jag gör" sa jag förhoppningsfull.
Hon nickade.
Erbjöd att slipa bort fultaggarna.
Jag var glad att hon verkade nöjd med svaret.
Det sista man vill är att reta någon med ett stort borr!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch ja, vem hade inte blivit rädd i det läget, haha!

2009-03-03 @ 22:29:53
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Oh nooo! What a nightmare :P Jag som tycker att du har så fina tänder, precis som jag.



kram

2009-03-04 @ 01:16:30
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0