Winnie the Pooh

Jag gillar Nalle Puh.
Jag vet att vissa hatar Nalle Puh.
Väl, jag kanske överdriver ....men ogillar är möjligen en bättre beskrivning.
Fast jag gissar att det mest är hysterien med alla Puhprylar som man stör sig på.

När jag säger att jag gillar Nalle Puh, menar jag inte fenomenet Walt Disneys
reviderade guldkossa (eller guldbjörn..) i disneyfierad version.
(Vilket jag egentligen inte har något emot, men den känns lite "fadd")



Jag menar A.A. Milnes riktiga Puh!
Den fulsöta orginalversionen av "en björn med mycket liten hjärna"
Som kanske har en mycket liten hjärna, men ett stort hjärta och
som delar med sig friskt av tänkvärda ord och citat.

      

"Ju mer man tänker, ju mer inser man
att det inte finns något enkelt svar.
"
/Nalle Puh

"Om snöret inte håller, utan går av,
är det bara att försöka med ett annat snöre.
"
/Nalle Puh

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja det har varit jättekul att följa dom, särskilt för sonen. Han har vårdat dom ömt.



Kramar Anki

2009-06-27 @ 16:15:26
URL: http://lamasen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det bästa du kan hålla i handen är en annan hand!Ett annat citat han använder. :)

2009-07-27 @ 23:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0