Marihøne

Ibland händer det saker som skapar solglimtar på frostiga vinterdagar.
I dag var ett sånt tillfälle.
När jag var på väg från toan såg jag i ögonvrån något som rörde sig på fönsterglaset.
När jag tittade lite närmre såg jag: en pytteliten nyckelpiga!
(eller marihøne, som det heter på norska)
Jag stod och tittade en stund, och forsökte ta kort med min usla mobilkamera, men det gick inte att få en brukbar bild...
Vilket fint litet vårtecken - fast det är bara januari.

För övrigt har det varit en härligt lugn dag på jobbet.
Vi har myst med levande ljus, choklad, glass, tecknad film och städat lite.
Skönt med helg!


Kommentarer
Postat av: mammabecka

Åh vad mysigt! Jag som längtar så efter sol och värme, nu fick jag lite hopp!



Puss på dig, fina mamma!

2009-01-31 @ 13:33:35
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0