Nej, se det snöar - det var väl roligt....hurra?

Det har snöat i natt.
Vaknade av plogbilen utanför fönstren i morse.
Kände hur det suckades långt från min egen mun,
och fick dåligt samvete för att jag inte känner spontan glädje.
Speciellt när man vet att nästan varje unge känner lättnad av att
månader av låtsasvinter, alltså grått,tråkigt & kallt - fast ingen snö,
tog slut för en stund nu....

Det är lite som en dödssynd
-
att inte känna lycka när naturen beter sig som den ska för en gångs skull.
Kom plötsligt på att jag glömde ta med den stora pulkan i går till Tindra!
Jag tänker bara i min egoism att det blir svårt att cykla till jobbet i morgon....

Nej, nu får det vara bra.

Jag ska nog filosofera på det där ett tag....så kanske jag kan utvecklas lite som människa.
Känns som om jag tappade bort något där.
Jag återkommer.


Kommentarer
Postat av: mammabecka

Snö kan vara kul men inte när man vill cykla till jobbet :(



puss



och du, pulkan kan vi ta nästa år :P

2009-02-22 @ 19:44:40
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0