♥♥Alla smärtans dag♥♥

Well.... vår allahjärtans dag började lite dramatiskt.
Mysmorgon. Strålande sol, och klarblå himmel.
Varmt täcke och sovmorgon. Allt var perfekt.

Jag tvingade bejbi att ligga kvar.
Nu skulle vi börja denna underbara dag med att äta en romantisk frukost i sängen!
Jag fixade och grejade och bar in i sovrummet:



Sen trippade jag in med min egen bricka.......
(ursäkta looken - morgonfrisyr , pandaögon och frukostklädsel är kanske inte så romantiskt, men känslan var mysig)
Jag hann precis ställa min egen kaffekopp och juice på nattbuksbordet då...:


....rasade hela sängen ihop!!!
Allt var ett virrvarr av varmt te, smörgåsar, sängkläder och porslin....
Och mitt i "gropen" ligger min stackars älskling och flaxar med armarna,
medan han försöker undvika bli skållad av te't och mosad mellan sängarna!
Båda fötterna som håller ihop sängarna (i stället för mittenstång) hade vikit sig.


Och de goda mackorna struntade vi i.
De var inte så smaskiga längre...


Det blev nya mackor och frulle framför tv i stället ;)

Vi försökte sätta i ordning sängarna igen - men det gick inte så bra.
Fästet var dåligt, och Nadde tappade hela ena sängen på foten, så det var tillochmed märken från mönstret på hans strumpa på foten :/
Vi fick i stället bege oss ut och handla nya bultar och muttrar för att montera ihop skiten.
Första stop var JYSK.
Sängen var ju köpt där, så de borde ha nån idé om vad vi behövde.
Expediten sa att det inte skulle behövas skruva ihop.
Det ska gå att bara lägga dit sängarna.....och det ska hålla - det beror på vad man gör där flinade hon...
Men...
protesterade jag..
Vi skulle bara äta frukost ju...

Med hennes blick i ryggen åkte vi i stället till Jula, och sen Bauhaus där vi hittade rätt bultar och brickor.
Sen låg Nadde såhär och gosade med mina dammråttor ett tag:


♥ Resten av dagen vär enbart underbar och mysig.
och det får ett eget inlägg ♥

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Hahah! Vilken "mysig" alla hjärtans dag-morgon! Bättre lycka nästa år ;)

2009-02-15 @ 19:59:11
URL: http://mammabeckas.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh jäklar vilken inre bild jag fick av ert kaos!! :o)

2009-02-15 @ 22:28:05
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anki

Hahaha..ursäkta fnisset men det var den mest kaotiska alla hjärtans dags början jag hört. En helt underbar berättelse (trots kaos). Tack för att du delade med dej!

Kram..och som sagt, bättre lycka nästa år:)

2009-02-15 @ 23:47:25
URL: http://lamasen.blogg.se/
Postat av: Lillmonster

Ha ha ha, ursäkta mig men jag skrattar så tårarna rinner här. Ser liksom framför mig hur det såg ut... :D



2009-02-16 @ 10:27:20
URL: http://lillmonster.com
Postat av: Emelie

Ramla nyss in på din blogg och började läsa lite.

Måste bara få säga en sak.

Hahaha, vilken start på dagen.

Men det lustiga är att precis samma sak hände mig och min sambo med exakt samma sängstomme.

Den bara...vek sig.



Hoppas att resten av dagen blev bra iaf :)

2009-02-17 @ 23:06:04
URL: http://murra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0